راهبند الکتروهیدرولیک پاسارگاد مدل PRBV15H
راهبند هیدرولیک پاسارگاد مجهز به سیستم بالانسینگ گشتاور تیرک که برای طول تیرک های مختلف قابل تنظیم می باشد و قابلیت تردد دائم را دارد.
ویژگیهای عملکردی راهبند الکتروهیدرولیک پاسارگاد
1- قابلیت تردد نامحدود
2- قابلیت نصب 3 نوع تیرک متفاوت جهت کاربردهای مختلف را دارا میباشد :
الف- تیرک ساده با شبرنگ و تابلو ایست طرفین تا طول 6متر
ب- تیرک نردبانی حداکثر تا طول 5 متر جهت جلوگیری از تردد نفر و خودرو
ج- تیرک تاشو جهت پارکینگهای مسقف و پارکینگهای دارای محدودیت ارتفاع
در راهبند الکتروهیدرولیک یا هیدرولیک پاسارگاد جهت بالا و پایین بردن تیرک از قوای هیدرولیک یا همان جک – پمپ و شیرهای هیدرولیک استفاده شده است. این راهبند بدلیل داشتن قطعات با کیفیت بالا و مادولار هیدرولیک قابلیت کارکرد در شرایط تردد دائم و با اقلیمهای متفاوت را دارا میباشد.
بخش های اصلی راهبند هیدرولیکی
- چراغ فلاشر روی بدنه
- مدار فرمان الکترونیک
- دریچه اضافه کردن روغن
- پیچ تخلیه هوای سیلندر راست
- واحد هیدرولیک (موتور الکتریکی، پمپ هیدرولیک و مخزن روغن)
- سیلندر هیدرولیک سمت راست
- پره های خنک کننده پمپ هیدرولیک
- شلنگ هیدرولیک اتصال پمپ به سیلندر راست
- خلاص کن دستی
- سیلندر هیدرولیک سمت چپ
- پیچ تخلیه هوای سیلندر چپ
- محفظه راهبند (کاور)
- انکودر
- جعبه اتصال برق ورودی
- منبع تغذیه
- بدنه راهبند مکانیک
بعد از موتور، پمپ روغن به حرکت در می آید و روغن را با فشار بالا از مخزن تخلیه می کند و سپس وارد سیلندر هیدرولیک می نماید. با ورود و خروج روغن در سیلندر هیدرولیک، پیستون درون آن به سمت بالا و پایین حرکت می کند.
انتهای آزاد پیستون به کمک اهرم بندی به شفت خروجی متصل می شود و از سمت دیگر میله راهبند نیز از مرکز دوارن خود به شفت خروجی متصل می گردد. بدین ترتیب حرکت پیستون درون سیلندر هیدرولیک به میله راهبند اتوماتیک منتقل شده و نیروی لازم برای حرکت آن را تامین می کند.
سیستم محرک راهبند الکتروهیدرولیک شامل موارد زیر می باشد:
- موتور الکتریکی
- پمپ روغن
- محفظه روغن
- سیلندر هیدرولیک
راهبند الکتروهیدرولیک پاسارگاد مدل PRBV15H یا راهبند هیدرولیکی نوع دیگری از راهبند است که به سیستم الکتروهیدرولیک مجهز شده است.